lauantai 19. heinäkuuta 2014

Teknisiä ongelmia ja sensellaista




















Me ollaan:
Kotiuduttu torstai-iltana.
Nukuttu pitkään (9.45 saakka) perjantaina ja tänään.
Syöty aamiaista lounasaikaan, ilman mitään kiirettä.
Tehty hyvää ruokaa.
Herkuteltu raparperipiirakalla.
Käyty tsekkaamassa yksi pieni tyttövauva.
Vastattu myöntävästi pyyntöön toimia sen pienen tytön haltijakummina.
Käyty tsekkaamassa yksi kolmen päivän vanha poikavauva.
Käyty töissä viemässä äitiyspakkaus yhelle tyypille joka on ihan rakkaus, ja tehty siellä vähän töitäkin.

Niin ja sitten olen päässyt lenkille ja kerennyt kuulata ja jumpata rauhassa. Sitäkin olin odottanut. Vielä huominen päivä on lomaa meillä kaikilla, sitten on isin palattava töihin. 

Ja olen kohdannut teknisiä ongelmia. En oikeen tiedä mitä ja ketä mun nyt pitäisi manata. Ennen kuvien siirtäminen kännykästä koneelle kävi yhdessä hujauksessa. Senkun kytki kännykän koneeseen ja that´s it. No tämä uusi kännykkähän on tuhat kertaa Lumiaa parempi, joten syytän näistä ongelmista nyt tätä tietokoneen rasittavaa käyttöjärjestelmää (sekö se sana on?). Kuvien siirtäminen on ollut nyt sitä että kun kytken puhelimen koneeseen, kone löytää jotain tuhat uutta kuvaa vaikka olisin ottanut kaksi. Koska se laskee kaikkien kuvankäsittelyohjelmien mahdolliset "tarrat" ja kehykset ym. uusiksi kuviksi. Onneks mulla on oma atk tukihenkilö joka tänään on neuvonut monimutkaisemman mutta myös toimivamman tavan siirtää ne kuvat koneelle vähän nopeammin ja helpommin.

Mulla vaan ei ole kauhean pitkä pinna tällaisissa asioissa. Jotain asiasta kertonee se, että uusimman kuvakansion nimi on "vittuvittuvittuvittu".




2 kommenttia:

  1. Argh! Nuo tekniset ongelmat! Ymmärrän tuskasi! Mä olen ihan kädetön, jos tulee pienikin ongelma. Ja hermot on myös olemattomat niissä tilanteissa. Toivottavasti on löytynyt helpompi tapa kuvien siirtoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, täälläkin tosiaan on pinna kovin lyhyt näiden tietokonejuttujen kanssa. Nyt sitten osa kuvista on kännyllä ihan normaalin näköisiä mutta kun siirrän ne koneelle, niistä puuttuu puolet. Aaargh.

      Poista

Kiitos, ilahdun kommenteista :)